A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 30 perc

Startupok kihívásai és lehetőségei az AI alapmodellek világában

Vezető AI vállalatok szakértői beszélgetnek arról, hogyan építhetnek sikeres startupok az AI alapmodellek nyújtotta lehetőségekre, kiemelve a legújabb multimodális fejlesztési trendeket és a speciális alkalmazási területek üzleti jelentőségét.

Az eseményen vezető AI cégek – köztük a Google, az Amazon és a 12 Labs – képviselői osztják meg, hogyan látják a mesterséges intelligencia alapmodellek fejlődését, és milyen módszerekkel igyekeznek a legmodernebb technológiák kialakítására.

Felmerül, melyek azok a területek, ahol startupok számára érdemes – vagy éppen nem éri meg – építeni, hiszen maga a nagy AI-modell szolgáltató is fejleszt oda terméket. Élénk vita alakul ki arról, meddig van értelme saját modellt finomhangolni az általános célú modellek gyors javulása mellett, illetve hogyan lehet terméket, adatot, vagy akár egész kategóriát egyedi módon hozzáadni ezekhez a rendszerekhez.

Az egyik fő téma a multimodalitás: hogyan tanulnak meg a modellek szöveg, kép, videó és interaktív UI adatok között navigálni, és miképp válhatnak a jövőben még „testesebbé”, sőt, ügynökszerűvé – vagyis képesek lesznek önálló feladatvégzésre is.

Szó esik a startupok esélyeiről egy olyan korban, amikor a piacon lévő modellek egyre jobbak, miközben egyedi, ügyfélspecifikus felhasználási esetek még mindig komoly üzleti lehetőségeket rejtenek. A panelisták azt a kérdést is körbejárják, hogy hogyan változhat a fejlesztői szerep az elkövetkező 5-10 évben az AGI (mesterséges általános intelligencia) felé vezető úton.