Ez az anyag Bostonból indul, ahol látványosan több Starbucks üzlet bezárását lehetett tapasztalni. A helyi jelenség azonban rámutat egy sokkal szélesebb, egész Észak-Amerikát érintő trendre. 2025-re a Starbucks az általa működtetett üzletek mintegy 1%-át zárta be, miközben a vállalat forgalma is visszaesett.
A narrátor bemutatja, hogyan alakult át a kávékultúra az elmúlt évtizedekben: a mindennapi otthoni fogyasztástól a közösségi élményre fókuszáló második hullámon át egészen a prémium, kézműves szemléletet képviselő harmadik hullámig. A Starbucks egykor közösségi térként pozicionálta magát, ám az évek során a gyorsaság és hatékonyság vette át a főszerepet. Ezt a trendet felerősítette a drive-thru rendszerek és a mobilos rendelések térnyerése.
Az új irányt Brian Nickel vezérigazgató határozta meg 2024-ben, amikor a cég „Back to Starbucks” stratégiájával vissza szeretne térni a kapcsolatépítéshez és a kávézás élményéhez. A gyorsaság mellett ismét előtérbe került a hangulatos környezet, az otthonosság és az emberi kapcsolat – ennek érdekében például átalakítják az üzletek belső tereit, visszavezetik a személyes üzenetek írását a poharakra, valamint jelentősen egyszerűsítik a kínálatot.
A riport bemutatja a dilemma lényegét: a nagyvállalati skálázhatóság és az eredeti márkaélmény megőrzése között kell egyensúlyt találnia a Starbucksnak. Felvetődik a kérdés, vajon sikerülhet-e visszatalálniuk ahhoz a közösségi atmoszférához, ami a márkát sikerre vitte, vagy ez csak részben valósítható meg a jelen kihívások mellett?










