A videó középpontjában az SRAM új Rival XPLR 2025 gravel csoportja áll, amelyet a kalandvágyó kerékpárosok számára terveztek. Az új szett innovatív fejlesztéseket vezet be a kerékpározás világába, például a 13 fokozatú hátsó váltót, a teljesen vezeték nélküli működést, és egy jelentősen továbbfejlesztett hidraulikus fékrendszert.
Különös figyelmet érdemel a mechanika teljesen új rögzítési rendszere, amely mostantól UDH-kompatibilis vázat igényel, így nagyobb tartósságot kínál. Az alkatrészek ergonómiája – főként a hosszabb és vékonyabb fékkarok – segítheti a kényelmes fogást és a biztonságosabb fékezést terepen is.
Az összeszerelési és kompatibilitási szempontok is előtérbe kerülnek: az új Rival Explore szinte teljesen kompatibilis más SRAM csoportokkal, és lehetőséget ad különböző alkatrészek variálására. A szereplők kiemelik a digitális testreszabhatóságot és a felhasználóbarát, egygombos váltást, de felmerülnek olyan kérdések is, hogy mennyire szükséges a 13 fokozat, illetve milyen kompromisszumokat kell kötni az új technológiák bevezetésével.
A konkurens márkák megoldásaira is kitérnek, különösen a Shimano és a Campagnolo alternatíváira, összevetve a különböző váltórendszerek előnyeit, hátrányait és áraikat. Végül a videó rámutat, hogy a nagy tudás mellé magasabb ár is társul, felvetve, hogy ezek az innovációk vajon indokolják-e a beruházást, és kinek szól igazán az új csúcskategóriás gravel-csoport.