A Bioshock játékban szereplő splicerek jelenségét vizsgálja a videó társadalmi szemszögből. Nem csupán egyszerű ellenségekként jelennek meg, hanem komplex karakterekként, akik a Rapture városának társadalmi és gazdasági bukásának áldozatai lettek. Hangjukban felfedezhető a reménytelenség, a bánat és a kiábrándultság, ami a játék atmoszféráját is meghatározza.
A splicereket különböző sorsok kötik össze, de mindegyikük története rávilágít a Rapture-t átható társadalmi egyenlőtlenségekre és csalódásokra. Megismerhetjük például Rosebudot, a magyar származású bevándorlót, akit családjával együtt használt ki a rendszer, vagy a Brute Splicer karakterét, aki elnyomott szexuális identitása miatt szenved. Ezek a sorsok tükrözik a valóságban is jelen lévő társadalmi problémákat.
A játék nemcsak az áldozatok, hanem az elkövetők oldalát is bemutatja. Lady Smith például a felsőbb osztály rasszista tagját képviseli, míg Toasty agresszív és nőgyűlölő viselkedése szintén társadalmi kérdéseket vet fel. Az ilyen karakterek mélyebbé és összetettebbé teszik a játék történetét, párhuzamokat mutatva a modern társadalommal.
A videó azt a kérdést járja körül, hogy a Bioshock „woke”-nak tekinthető-e, vagyis felhívja-e a figyelmet a társadalmi problémákra és egyenlőtlenségekre. A narrátor hangsúlyozza, hogy a játék éles társadalomkritikát fogalmaz meg, így a modern nézőpontból nézve könnyen vádolható ezzel a jelzővel. Ugyanakkor rámutat a játék aktuális relevanciájára is – főként napjaink gazdasági és politikai viszonylatai fényében.










