Hat hónapon át tartó részletes használat után kerül górcső alá a Specialized Tarmac SL8 Pro, amelynek kiváló teljesítménye és meglepően jó komfortja több témakör mentén kerül bemutatásra.
Felmerül a kérdés, hogy miként tud egy középkategóriás, nyolcezer font fölötti árú országúti kerékpár ennyire közel kerülni a legfelső, S-Works szinthez – miközben jelentősen olcsóbb nála. Az összehasonlítások során szóba kerülnek rivális modellek, mint a BMC T-Machine R, Canyon Aeroad, Trek Madone SLR, vagy épp a Giant TCR Advanced, amelyek mind különböző előnyöket és kompromisszumokat kínálnak.
Kiemelt hangsúlyt kap a bringa súlya, aerodinamikája, illetve a mindennapi használat során tapasztalt menetminősége, valamint a hosszú távú komfortérzet is. Érdekes kérdésként merül fel, hogy mennyit számít a tömeg skálán mért különbsége, ha az érzetben csak minimális az eltérés a feljebb pozícionált testvérmodellhez képest.
Az ergonómia témáját boncolgatva az is előkerül, mennyire problémás, hogy korlátozott a kormányválaszték a gyári felszereltségben, valamint hogy milyen szerepet játszik a kényelemben a szélesebb vagy szűkebb kormányok alkalmazása a bringázás élményében.
Végül a fenntarthatóság és a karbantartás egyszerűsége is napirendre kerül, rávilágítva arra, hogy egy modern, elektromos váltóval és hidraulikus fékkel szerelt kerékpárt mennyire könnyű hosszabb távon fenntartani, illetve mennyire megbízható a mindennapi használatban.