Az 1978-as Space Invaders egy klasszikus játék, amely hozzájárult az árkád játékok aranykorának elindításához, végre megkapta a „szinte tökéletes” Commodore 64-es átiratát. Ebben az új verzióban a fejlesztők, Luca és Stefano Commati, kiemelkedő részletességgel valósították meg az eredeti játékélményt.
Érdekesség, hogy a Commodore 64-en több mint száz Space Invaders-klón jelent meg, ám hivatalos változat sosem látott napvilágot erre a platformra – egészen mostanáig. Az értékelés során szó esik a játék dinamikus játékmenetéről, a pontvadászatról és a növekvő nehézségről, amely minden sikeresen teljesített hullám után egyre nagyobb kihívást jelent.
Az új port hangzás és grafika terén a lehető legközelebb áll az eredeti árkád géphez, beleértve az ikonikus hanghatásokat és a többféle színbeállítást, amelyek között a klasszikus zöld és a sokszínű árkád változatok is helyet kaptak. Különféle opciók – például az automata lövés és a választható nehézségi szintek – teszik teljessé az élményt, ráadásul a játék NTSC és PAL rendszeren egyaránt fut, valamint valós gépen és emulátoron is kipróbálható.
A videó bemutatja, milyen szakértelemmel és odafigyeléssel készült a játék, amely az űrlények elleni végtelen harc örömét hozza vissza Commodore 64-re, és felveti a kérdést, hogyan lehet új életet lehelni régi klasszikusokba modern eszközök segítségével.