A Southwest Airlines története páratlan sikersztoriként indult. Egyedi üzleti modelljével új kategóriát teremtett az amerikai légitársaságok világában, és évtizedeken át hű maradt sajátos értékeihez: ingyenes csomagok, nyitott ülésrend, ügyfélbarát politika. Ezekkel a tulajdonságokkal vívott ki magának erős, hűséges ügyfélbázist és irigylésre méltó nyereséget.
Az elmúlt évek azonban jelentős változásokat hoztak. Megszűntek az ingyenes szolgáltatások, szigorodtak a feltételek, és felbukkantak a drágábban elérhető extra szolgáltatások. Ezek a döntések nem pusztán vállalati kapzsiságból születtek – háttérben bonyolultabb tényezők húzódnak meg, köztük egy nagy befolyású pénzügyi befektetőcsoport agresszív térnyerése.
A cég alapításának legendája, a texasi háromszög, az első évtizedek bátor húzásai és a folyamatosan növekvő hírnév mind hozzájárultak a „fairy tale” légitársaság képéhez. Az innovatív megoldások és az alkalmazottakkal való egyedülálló bánásmód valóban egyedi szereplővé tették a Southwestet, amely sokáig ellen tudott állni az iparági trendeknek.
Az utóbbi időszakban azonban több válsághelyzet, különösen egy nagyszabású téli vihar és a technológia elavultsága vezetett látványos működési katasztrófához, amely során több ezer járatot kellett törölni, és több száz millió dolláros veszteség halmozódott fel. Ehhez kapcsolódnak a személyzeti problémák, infrastruktúra-hiányosságok, valamint az iparági változásokra adott lassú reakciók.
Az Elliott Investment Management tőkebefektető megjelenésével a cég vezetősége és üzleti irányvonala is jócskán megremegett: elbocsátások, igazgatótanácsi csatározások, a márkaidentitás elvesztése mind felmerültek. A film izgalmas kérdéseket vet fel a régi és új üzleti modellek, a vállalati identitás és a részvényesi érdekek összeütközéséről.