Az elmúlt hónapokban a Soulframe fejlődése látványos volt. A játék – amely a Warframe készítőinek új MMORPG-je – egy egészen más atmoszférát kínál: a gyors sci-fi helyett lassabb, fantasy alapú, földhözragadt harcrendszert, amely a közelharcra, a természetre és elemi mágiára helyezi a hangsúlyt.
A világ teljesen nyitott, zökkenőmentes átjárással különböző helyszínek – települések, romok, táborok és dungeons – között, amelyek procedurálisan generált szobákat, titkos ösvényeket és főnököket rejtenek. A játékmenet része az ellenséges szinikurok legyőzése, az élővilág védelme, például ketrecbe zárt állatok kiszabadítása, vagy olajkutak elpusztítása, hogy helyreálljon a környezet egyensúlya.
Egyedi harcrendszer jellemzi a játékot. Bár sokan a Souls-játékokhoz hasonlítják, a fejlesztők inkább akció-orientált megközelítést választottak, sokkal nagyobb szabadsággal a mozdulatokban, számtalan fegyverrel és variálható támadásláncokkal. A fejlődés alapja a felszerelés és kasztok fejlesztése, új receptek és fragmentek gyűjtése, valamint a karakter szabad váltogatása a megszerzett kasztok között.
Óriási változás a pályák méretének duplázása és a világban rejlő események, küldetések bővülése. Megjelentek új kasztok (pax), sidearm fegyverek és kulcshoz kötött új dungeon-típusok is. Az MMO-elemek erősödését ígéri a társas hubok bevezetése, bár jelenleg kevésbé lehet más játékosokkal találkozni a világban. A fejlesztők célja, hogy egy még gazdagabb, közös élményt adó, változatos és élő világot hozzanak létre, amellyel nemcsak a Warframe, de a fantasy MMO-k kedvelőit is megszólítják.
Szó esik a fejlődés további lehetőségeiről, mint a nehezebb tartalmak, gazdagabb felfedezhető pontok, több spontán esemény és még integráltabb multiplayer élmény beépítése. Ezek mind izgalmas lehetőségeket rejtenek a játék jövője szempontjából.