A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 23 perc

Soulframe alfa élmények: első benyomások és felfedezés száz órában

Részletes áttekintés a Soulframe nyílt alfa verziójának fő mechanikáiról, világáról és legfrissebb újdonságairól, több mint 100 óra játék után.

A Soulframe egy nyílt világú, harmadik személyű akciójáték, amely jelenleg nyilvános alfa állapotban érhető el, főként egy sandboxként működő „Tutorial Island” területen. Ebben a környezetben a fejlesztők folyamatosan bővítik és tesztelik az új rendszereket, funkciókat és tartalmakat, hogy megalapozzák a későbbi teljes játékot.

Kiemelt szerepet kapnak a harcrendszerek, hiszen a játék ötvözi a közelharci és mágikus elemeket lassabb, taktikusabb tempóban, szemben a stúdió korábbi, sci-fi orientált Warframe címével. Az alkotók hangsúlyozzák a különbséget: a Soulframe középkori fantasy világra, a korrupció visszaszorítására és az állatok megmentésére fókuszál.

A játékosok számos frakció közül választhatnak, felfedezhetnek különféle pontokat az óriási térképen – például ellenséges táborokat, romokat, titkos bejáratokat dungeonökhöz –, sőt világfőnökök legyőzésére is vállalkozhatnak a különleges jutalmak reményében. A dungeonök elrendezése minden alkalommal változó, köszönhetően a procedurálisan generált szobáknak.

Friss újdonság a nehézségi szintek rendszerének (Koga mód) bevezetése, mely jelentősen fokozza a kihívásokat, például ritkább gyógyulás, magasabb ellenfélszint és egyedi főnökjutalmak jelennek meg. Továbbá a legújabb frissítés új fegyverosztályokat és fejlesztett kezdőélményt is hozott, hogy könnyebben eligazodjanak az új játékosok.

A monetizáció fontos téma: a tárgykészítéshez és előrehaladáshoz időzárral ellátott craft-rendszert használ a játék, amiben párhuzam fedezhető fel a Warframe-mel, azonban alternatív hozzáférési lehetőségekkel (pl. kódok, Founders Pack) igyekszik megkönnyíteni a belépést. A felfedezés, gyűjtögetés, kísérletezés és fejlődés öröme azonban már most is erős, és számtalan lehetőséget kínál azoknak, akik szeretik folyamatosan fejleszteni karakterüket.