A bemutatott új, mesterséges intelligenciára épülő közösségi alkalmazás, a Sora 2, néhány nap alatt az App Store élére ugrott, és máris komoly zavarokat okozott a technológiai szektorban: egyes tőzsdei szereplők 20 milliárd dollárt veszítettek a bevezetés hatására.
Az alkalmazás forradalmi újdonsága, hogy a felhasználók saját arcukat és hangjukat is felhasználhatják AI-generált videókban, valamint dönthetnek arról, ki használhatja a digitális hasonmásukat. Az együttműködés és személyre szabhatóság központi szerepet kap: közös, kollaboratív alkotások, könnyen alakítható cameo-k, egyéni beállítások válnak lehetővé.
Egészen új szintű szociális interakciót kínál, miközben olyan kreatív megoldásokat vet fel, mint a filmes vagy mémkultúrára való AI-alapú utalások, vagy akár hírességek virtuális ‘összehozása’ a felhasználókkal. A platform – szemben a TikTokkal vagy az Instagram rövid videóival – minden tartalmat mesterséges intelligencia segítségével generál.
Komoly kérdések merülnek fel azonban a szerzői jogok, a tartalom minősége és a platform fenntarthatósága kapcsán. Hogyan tudja kezelni a Sora 2 az AI által generált tömegkultúra-jelenséget, és mennyire tarthatók be a jogi és etikai elvárások? Képes lehet-e felvenni a versenyt a már megszokott, óriási felhasználótáború platformokkal?










