A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Sony élő szolgáltatásos játékaival kapcsolatos botrányok és kihívások

Egyre több kritika és botrány árnyékolja be a Sony élő szolgáltatás alapú játékainak jövőjét, miközben a cég sikerei is veszélybe kerülhetnek.

Az utóbbi hetekben a Sony több élő szolgáltatás alapú játékprojektjét érintő botrányok és bizonytalanságok borzolták a kedélyeket. Ezek között említhetjük a Marathon körül kialakult vitákat, ahol egy független művész azzal vádolta meg a Bungie-t, hogy engedélye nélkül használták fel a munkáit a játék alfa verziójában. A felhasznált grafikai elemek szinte egy az egyben megegyeznek az eredeti alkotásokkal, ami problémákat vet fel az eredetiség és etika szempontjából, főleg, hogy nem ez az első eset ezen a területen.

Eközben a Fair Games projekt jövője is kérdésessé vált, miután a stúdió alapítója, Jade Raymond, váratlanul távozott. A játékot fejlesztő Haven Studios-t nemrég vásárolta fel a Sony, és a projekt körül egyre nagyobb a bizonytalanság, részben a belső tesztek negatív visszhangja miatt. Nem meglepő tehát, hogy sokan a Fair Games esetleges törlését rebesgetik.

Ezek a kihívások rávilágítanak arra, hogy a Sony élő szolgáltatás-stratégiája mennyire eltér a cég eddig követett, főleg egyjátékos, történetközpontú címekre épülő útvonalától. A videó során szó esik arról is, hogy a PlayStation házon belül több olyan projekt is elvérzett (például a The Last of Us Online vagy a God of War multiplayer), amelyet a Sony az élő szolgáltatás koncepció jegyében indított – mindez pedig visszavetheti a single player játékok fejlesztését is.

Felmerül a kérdés, vajon életképes lehet-e a Sony hosszú távon ezen az úton maradva, vagy érdemes lenne visszatérni a single player élményekhez, amelyekre a PlayStation márka eddigi sikere épült. A videó megvitatja, milyen következményekkel járhat, ha a vállalat minden erejét az élő szolgáltatású játékokra összpontosítja egy olyan piacon, ahol már most is dominálnak az olyan címek, mint a Fortnite vagy a Call of Duty: Warzone.