A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 20 perc

Sony Clie PEG-NX80V: egy 2003-as kézi multimédiás csoda bemutatója

A videó egy 2003-as Sony kézi multimédiás számítógép funkcióit, bővítési lehetőségeit és különleges tartozékait mutatja be, miközben betekintést nyújt a régi Palm OS-es eszközök világába.

A 2003-ban megjelent Sony kézi multimédiás számítógép részletes bemutatása áll a középpontban, amelyet egy flip-es, forgatható érintőképernyővel és világító billentyűzettel szereltek fel. Az eszköz fémházának minőségéről, a felhasználói élményről és a kezelőfelületről is szó esik, miközben különböző gombokat és funkciókat ismertetnek, beleértve a forgatható kamerát is.

Foglalkoznak az eszköz működésének korlátozásaival, például a japán nyelvű operációs rendszer miatti nehézségekkel és a rendszer angolosítási kísérletével. Kiemelik, hogyan lehet ROM-ot menteni és visszaállítani egy speciális szoftver segítségével, valamint a rendszer visszaállításának lehetőségeit is szemléltetik.

Részletesen bemutatják a memóriabővítés lehetőségeit: hogyan működnek különböző CompactFlash kártyák, Microdrive-ok, sőt, még az iPodból kiszerelt merevlemezek is. Megvizsgálják ezek kompatibilitását és az akkori szoftverek – köztük a Palm OS – korlátait.

A hálózati lehetőségek tárgyalásakor előkerül a WiFi-bővítés kérdése, különböző bővítőkártyák tesztelése, valamint hogy milyen nehézségekbe ütközhet egy régi eszköz online kapcsolódása. A webböngészők, köztük a NetFront és Opera, működését is letesztelik – és feltárul, melyik szolgáltatás használható még két évtizeddel később, és melyik veszett el az idő során.

Emellett a videó különleges kiegészítőket mutat be, például a hivatalos Sony játékkontrollert és annak használatát különböző játékokon keresztül – például a Rayman, Jack BBQ vagy Micro Quad címeken. Szóba kerülnek hardveres problémák is, például a kamera meghibásodása, és egy részletes szétszerelést is láthatunk, hogy feltárják a belső szerkezetet és az alkatrészeket.

Összességében a technikai részletek mellett felmerülnek olyan kérdések, mint az eszközök öregedése, a kompatibilitás kihívásai, valamint hogy milyen volt a korai kézi szórakoztató eszközök világa, és hogyan formálták a technológiai fejlődést az azt követő évtizedekben.