Múlt hétvégén jelentős bejelentés rázta meg a videojáték-megőrzéssel és a Sonic közösségekkel foglalkozókat: bemutatták az Unleashed Recompiled projektet. Ez annak a példája, hogy a Sonic Unleashed Xbox 360-as verziója natív PC portként vált elérhetővé, ami eddig elképzelhetetlennek tűnt, hiszen a játék korábban csak Xbox 360-on és PlayStation 3-on volt elérhető.
Egyre több játékos vágyik a natív PC-s élményre, és nem elégszenek meg az emulációval. Itt lép be a statikus újrafordítás folyamata, amely lehetővé teszi, hogy egy Xbox 360-játék kódját C++-ra konvertálják, majd PC-n natívan futtathatóvá tegyék. A Sonic Unleashed PC-s portja számos fejlesztést kínál, mint például ultrawide támogatás, magasabb felbontások, gyorsabb képfrissítés és egyszerűbb modolás.
Felmerülnek érdekes kérdések a jövőre nézve: vajon más, eddig elveszettnek hitt Xbox 360 játékokat is láthatunk-e PC-n ezzel a módszerrel? A folyamat a közösségi fejlesztők kezében van, nem a hardvergyártók vagy a kiadók irányítják. Emellett szó esik azokról a technikai kihívásokról, amelyekkel a fordítás során szembesülhetnek az erre vállalkozók, és hogy milyen tudás szükséges a sikerhez.
Külön figyelmet kap, hogy a XenonRecomp és a Zenon Recomp eszközök hogyan járulnak hozzá ehhez a folyamathoz, valamint hogy hasonló eljárásokat korábban már láthattunk más platformokra – például a Nintendo 64-re – is. A videó végigvezeti a nézőt az új technológiák lehetőségein, miközben hangsúlyozza a videojáték-megőrzés fontosságát és annak többféle módját.