Az elmúlt évtizedben Sonic, a világ egyik legismertebb videojáték-maszkotja, gyökeres átalakuláson ment keresztül. Az egykor nehézségekkel küzdő franchise útja a korai sikerek után hullámvasútszerű mélypontokat és újraértelmezéseket hozott, amelyek során a rajongói elégedetlenség is gyakran felszínre került.
A producer, Isizuka Tekashi személyes emlékei is összefonódnak az elmúlt tíz év változásaival: Japánból az Egyesült Államokba költözött, miközben a Sonic brand a túlélésért harcolt. A fejlesztőcsapat új stratégiával, a rajongókhoz való visszafordulással kezdett, amelynek eredményeképpen olyan kiemelkedő címek születtek, mint a Sonic Mania, de a sorozat több irányban is kísérletezett.
Ezek a változások nemcsak minőségi javulást hoztak a játékok világában, hanem sikeresen átemelték a márkát más médiumokba is: filmek, animációs sorozatok és képregények formájában. Kiemelt figyelmet kapnak a különféle crossover projektek és franchise-összefonódások is, például a Sonic Racing Crossworlds újdonságai, amelyek a Sonic világát más játékbeli márkákkal ötvözik.
A szivárgások és spoilerek kérdése újabb kihívásként jelentkezik, egyúttal azonban a megnövekedett rajongói figyelem bizonyítéka is. Mit tartogat a jövő a Sonic-univerzum számára, és hogyan birkózik meg a fejlesztőcsapat a globális siker és az információk kontrolljának összeférhetetlenségével?