Gyermekkoromban a Mario-játékok jelentették a mércét, amelyhez minden új platformjátékot és versenyjátékot hasonlítottam. A Sonic Racing Crossworlds bemutatkozásakor ugyanígy tettem, főleg, hogy a Mario Kart is épp új résszel jelentkezett a közelmúltban. Az összehasonlítás mégis érdekessé teszi a Crossworlds játékélményt, mivel több ponton szakít a megszokott elvárásokkal.
Különleges vonása, hogy a pályák között óriási gyűrűkön keresztül portálozhatsz át, így a futamok menete mindig kiszámíthatatlan marad. Egyes szakaszokon akár egy teljesen más világban találod magad, amit a verseny vezetője választhat ki, így minden kör izgalmas és dinamikus marad.
A játékmenet közben autó, hajó vagy repülő módba kell váltani, ezek között pedig jelentős különbségek akadnak – mindegyik más stratégiát igényel. Ez újfajta mechanikákat hoz be, amelyek megkívánják a kísérletező kedvet és alkalmazkodást. A futamok során jelentős hangsúlyt kap a járművek és versenyzők egyedi fejlesztése, testreszabása is, bőven adva lehetőséget az önálló játékstílus kialakítására.
Az offline módok széles választéka, köztük a Race Park egyedi kihívásokkal és csapatversenyekkel, változatos pályatervezést biztosít. A többjátékos online lehetőségek is elérhetőek, így akár hosszú távú élményt kínál a játék, bár ebben a tekintetben némi fejlesztési lehetőség még adott.
Vajon képes-e a mély testreszabás és a kihívást jelentő pályadizájn hosszú távon is lekötni a kartversenyek szerelmeseit? Hogyan változtatja meg a hagyományos játékmenetet a portálokon átívelő világok és az egyre bővülő fejlesztési rendszer? Ezek a kérdések sokakat foglalkoztathatnak, akik a műfaj újdonságaira kíváncsiak.