Az elmúlt hetekben több ezer utazó osztott meg videókat és bejegyzéseket arról, hogy váratlanul ki kellett költözniük szállodai szobáikból, gyakran kevesebb mint 24 órás határidővel. Egy meglepően gyors összeomlás nyomán a Sonder nevű vendéglátóipari startup hirtelen utasította ügyfeleit, hogy pakoljanak és hagyják el a szállásokat.
Az alapítás története Montrealhoz kötődik, ahol a cégalapító, Francis Davidson diákként felismerte, hogy a nyári időszakban rengeteg lakás üresen áll, pedig sokan keresnének ideiglenes szállást. A vállalkozás azzal tűnt ki, hogy nem vásárolt ingatlant, hanem hosszú távú bérleti szerződésekkel működtetett profi, hotel szintű szolgáltatásokat nyújtó lakásokat.
Bár a koncepciót a befektetők és ügyfelek is izgalmasnak találták, a gyors terjeszkedés költségei, a piaci bizonytalanság és a járvány utáni átalakuló kereslet üzleti nehézségekhez vezettek. Az IPO-hoz kapcsolódó pénzügyi problémák és egy váratlan partnerség a Marriott-tal új reményeket keltettek, de a gondok tovább gyűrűztek.
Felvetődik a kérdés, hogy mennyire életképesek az olyan üzleti modellek, ahol a fix költségek jelentősen meghaladják a bevételeket, illetve, hogy mi vezethet odáig, hogy egy óriási vállalat partnerként és hitelezőként is magára maradjon egy startup csődjénél. A videó izgalmasan járja körül azokat a tényezőket, amelyek egy dinamikusan növekvő, innovatívnak tűnő céget a bukás szélére sodorhatnak.










