A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 24 perc

Snap és az okosszemüvegek: Evan Spiegel az augmented reality jövőjéről beszél

Evan Spiegel, a Snap vezérigazgatója elmagyarázza, miért hisz az okosszemüvegekben és az augmented reality erejében, miközben izgalmas kérdések mentén végigveszi a Snapchat útját, kihívásait és fejlődési irányait.

Los Angeles napfényes partjain a Snap vezérigazgatója, Evan Spiegel, arról mesél, hogyan vált a Snapchat a közösségi média egyik meghatározó szereplőjévé, miközben igyekezett megőrizni egyediségét az óriásokkal szemben. Felidézi az indulás nehézségeit, a fantasztikus növekedést és a mobilos szemlélet előnyeit olyan időszakban, amikor a legtöbb konkurens még az asztali világból indult ki.

A beszélgetés során előkerülnek olyan emlékezetes innovációk, mint az eltűnő üzenetek, a sztorik, a szűrők vagy a vertikális videó, amelyek ma már magától értetődőek. Spiegel kitér az iparági versenyhelyzetre, a riválisok (például a Meta, Google, Apple) felől érkező nyomásra és a gyors átalakulásra is.

Kiemelt szerepet kap a Snap hardveres iránya: Spiegel szenvedéllyel beszél az okosszemüvegek fejlesztéséről, amelyek az augmentált valóság elterjedését célozzák. Felmerülnek a technológiai és társadalmi kérdések: vajon sikerülhet-e széles körben elfogadtatni a kamera-szemüvegeket? A magánszféra, az AI befolyása, a tinédzserek mentális egészsége, valamint a közösségi platformok felelősségvállalása mind hangsúlyosan jelennek meg.

Mindez egy olyan világban történik, ahol az óriás techcégek masszívan uralják a piacot, és az innovációk sorsa nagyban függ attól, ki tud hosszú távon kitartani, és miben látja a jövő számítástechnikáját. A Snap célja, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket, de közben kérdéses, miként lehet egyszerre újat alkotni és biztonságos környezetet teremteni.