A Smash TV egy kultikus, ikerkaros lövöldözős játék, amelynek fejlesztője Eugene Jarvis, az arcade-játékok legendás alakja. A játék intenzív akciót kínál, ahol egy futurisztikus, halálos televíziós vetélkedőben kell túlélnie a játékosoknak. A cím különlegessége, hogy nemcsak izgalmas játékmenetet kínál, hanem társadalmi szatírát is nyújt – rengeteg filmes inspirációval, például a Menekülő emberrel és a Robotzsaruval, sőt híres idézetek is bekerültek a forgatókönyvbe.
A fejlesztés során számos érdekes döntés született: az eredeti koncepciótól kezdve a látványos kézi pixelgrafikákig, John Tobias művészeti munkáján át a 2,5D-s nézet megalkotásáig, mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Smash TV igazi klasszikussá váljon. A gazdasági szempontok is kiemelt szerepet kaptak – a kétjátékos mód és a nehézségi szint célja az volt, hogy minél több érmét dobhassanak a gépbe a játszani vágyók.
Minden aréna végén egy-egy látványos főellenség várja a játékosokat, mint a Mutant Man vagy Scarface, illetve legendás bónuszhelyszínek, mint a Pleasure Dome. Érdekesség, hogy ezek a rejtett szintek eredetileg csak szóbeszédből léteztek, ám végül bekerültek a játékgépekbe, kifejezetten a játékosok városi legendái nyomán.
A videó végigkíséri a játék különböző átiratait is, a NES-től a Super Nintendo-n át a Commodore 64-ig, bemutatva, hogyan sikerült vagy bukott a hangulat, a játékmenet és az animációk átültetése otthoni platformokra. A konverziók minőségétől és különbségeitől kezdve egészen a cenzúráig számos szempont felvetődik: hogyan marad hiteles és élvezetes egy arcade ikon, amikor „hazaköltöztetik”?
Felmerülnek olyan tematizált kérdések is, mint: milyen filmek ihlették a játékmenetet? Mitől lett a Smash TV egyszerre pénzügyi siker és popkulturális jelenség? Milyen urbánus legendák fonódtak köré? Hogyan alakult a fejlesztőcsapat pályafutása a játék megjelenése után?