A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 20 perc

Simon the Sorcerer: A brit kalandjáték, ami megváltoztatta a ’90-es éveket

A videó a Simon the Sorcerer példáján keresztül vizsgálja, hogyan alakított át egy brit fejlesztőcsapat a 'point and click' kalandjátékok világát a '90-es évek elején, izgalmas technikai és dizájn döntések mentén.

Az 1990-es évek kalandjátékainak aranykorába kalauzol ez az elemző videó, amely szándékosan nem a legismertebb LucasArts és Sierra játékokra, hanem egy kevésbé középpontban lévő, mégis meghatározó címre, a Simon the Sorcerer-re fókuszál.

Megismerhetjük, miként próbált kitörni a brit fejlesztésű Simon the Sorcerer az amerikai központú kalandjáték-piacra, és hogyan próbált erősen brit humort, popkulturális utalásokat és egyéni stílust vinni a zsánerbe – többek közt a Monty Python, a Red Dwarf és a Blackadder hatásaival.

Felmerülnek izgalmas kérdések a ‘point and click’ dizájn fejleményeiről: hogyan váltak a kihívások és fejtörők egyre átjárhatóbbá, miként jelentek meg az első digitálisan szinkronizált CD-ROM változatok, és hogyan igazították a játékmenetet a HUD-hoz, a hotspotokhoz vagy az azonnali visszalépési lehetőségekhez.

Technikai részletekbe is bepillantást nyerünk: hogyan készült a játék grafikai motorja, milyen műszaki kompromisszumokat kellett kötnie egy kis fejlesztőcsapatnak, vagy hogy miben különbözött a floppy, illetve CD-ROM kiadás felhasználói élménye.

Végül a többszintű fejtörők, az egyedi helyszínek, a brit popkultúra beemelése és a zenei, illetve technikai háttér mind terítékre kerülnek, megpendítve azokat a dilemmákat is, amelyek a kalandjáték-irányzat hanyatlásához vezettek.