A játékokban található New Game Plus mód hagyományosan a nehézség fokozására és új fegyverek, eszközök hozzáadására szolgál. A Silent Hill F esetében viszont ennél sokkal tovább mentek: maga a történet, valamint a játékelemek is jelentős változáson mennek keresztül egy újabb végigjátszás során.
A videó felveti, hogy milyen különleges élményt nyújthat, ha egy játék világán és narratíváján keresztül új, addig rejtett részletek, mellékküldetések és információk tárulnak fel. Megvizsgálja, hogy a történetalapú játékosokat motiválhatja-e a New Game Plus, ha valódi pluszt jelent a számukra: nem csak a kihívás növelését, hanem mélyebb betekintést a karakterek gondolatvilágába és a világ rejtélyeibe.
Egyes példák – mint a The Legend of Zelda vagy a Nier: Automata – kapcsán szóba kerül, hogyan bővíthetik az újrajátszások a történet megértését. A Silent Hill sorozat hagyományos szimbolikája és többrétegű történetvezetése révén különösen alkalmas arra, hogy az új végigjátszások új jelentéseket és értelmezéseket adjanak, tovább fokozva a rajongók elméletgyártását és odafigyelését.
A szerző személyes hangvételben értékeli, hogy a megszokott nehézségorientált újrajátszások helyett a Silent Hill F olyan New Game Plus rendszert kínál, amely narratív módosításokkal, friss párbeszédekkel, megváltozott jelenetekkel és új felfedezhető elemekkel bővíti a játékélményt. Felveti a kérdést: vajon követik-e majd más fejlesztők is ezt az irányt, hogy a történetorientált játékosokat is megszólítsák?










