Az egészségügyi tárgyak meghatározó szerepet játszanak a túlélőhorrorokban, ahol minden egyes gyógyító kapszula valódi értéket képvisel a játékos számára. A megszokott játékmenet során talált gyógyító eszközök természetes eszközként épülnek be a játék világába, de a Silent Hill F egy meglepő csavarral rukkol elő ezen a téren.
Miközben Hinako, a főszereplő, sorra veszi be a piros kapszulákat, a játék apránként felveti, mennyire veszélyes lehet a megszokott eszközöket gondolkodás nélkül alkalmazni. Nem mindennapi, hogy a játékmenet ilyen szorosan kapcsolódjon a történethez, és a megszokott videojáték-mechanikákat fordítsa a játékos és a karakter ellen.
A témakörök nem állnak meg a gyógyszerek használatánál, felvetődnek a mentális egészség, a társadalmi elvárások és a környezet befolyásoló szerepei is. Különösen érdekes az a párhuzam, amely más játékokkal, például a Bioshockkal is összeveti a Silent Hill F megoldásait, ahol a történet és a mechanika összefonódásának lehetőségeit vizsgálja a szerző.
Rávilágítás történik arra is, hogyan téveszthetik meg a játékok a játékost, akár saját rutinjaik és tapasztalataik, akár a karakter körülményei által, és milyen etikai vagy mechanikai üzenetek húzódnak meg a felszín alatt. Az ilyen megközelítések új szintre emelik azt, amit egy videojátéktól elvárhatunk.










