Az új Silent Hill F játék rengeteg rajongói figyelmet kapott, főként a harcrendszerével kapcsolatban kialakult viták miatt. A kézzel fogható előzetesek alapján a közösség véleménye megoszlik: sokak szerint a harcrendszer látványosan merít a Soulslike műfaj eszköztárából.
Külön érdekesség, hogy a fegyverhasználat merőben új megközelítést képvisel. Ebben az epizódban például teljes mértékben hiányoznak a lőfegyverek, helyettük közelharci eszközök – csövek, botok, sarlók és lándzsák – kerülnek előtérbe. Ezeknek is megvan a saját kitartás- és töréspontjuk, így a fegyver javítása és cseréje kulcsfontosságú taktikává válik.
Az irányítás ismerősen hathat azoknak, akik kedvelik a Dark Souls játékstruktúráját: a támadások külön gombokon, a kitéréshez stamina-csík tartozik, és a kiváló időzítés extra előnyöket biztosít. A játékosoknak egyszerre kell szemmel tartani a harci energiájukat és a karakter lelkiállapotát, utóbbi jelentős hatással van a mozgásukra a csaták közben.
Sokan vitatják, hogy a Soulslike szerkezet megosztja-e, vagy épp gazdagítja a Silent Hill élményt, és vajon a nehézségi szint okoz-e majd csalódást a régi rajongók körében. Az alapvető kérdés az, hogy az új harcrendszer képes-e emelni a horrorjátékok klasszikus szériájának hírnevét, vagy éppen elvesz belőle.