A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Silent Hill F: az „F” betű rejtélye és egy madárijesztős rémálom humora

Furcsa és humoros szemszögből ismerhetjük meg, milyen egy Silent Hill-játékban eltévedni, miközben rejtélyes, groteszk puzzle-k és az „F” betű jelentései nyomasztanak.

A Silent Hill F atmoszférikus világában járva a főszereplő egy sor bizarr és humoros helyzettel, valamint különféle furcsa kihívásokkal néz szembe. A történet során szóba kerül, miért is lehet olyan félelmetes egyetlen betű, különösen az „F”, illetve hogy a játékban mindez milyen jelentésekkel bővül – legyen szó ‘farkasról’, ‘ködről’, ‘szabadságról’ vagy éppenséggel ’free’-ről.

Részletesen megvizsgálják a játék fizikai megvalósításait: a karakter hajának animációját, a ruházat fizikai szimulációját, sőt azt is, milyen érzés egy AAA produkcióban menekülni egy ködszörny elől. Közben szó esik a furcsa logikájú akadályokról és apró részletekről, például hogy egy egyszerű korláton való átugrás miért lehetetlen, vagy miért néz ki ennyire régimódinak egy televízió a szürreális világban.

A felvetett kérdések között szerepelnek a franchise és korábbi részek műfaji sajátosságai, például a harcok és a rejtvények aránya, illetve hogy mennyire hangulat- vagy mechanikaközpontú egy-egy Silent Hill rész. A videóban végigvezetnek egy különösen idegőrlő és groteszk madárijesztős fejtörőn is, amely folyamatos akciót és próbálkozást igényel – felmerül, hogy a játékokban a túl sok harc mennyire növeli vagy csökkenti a feszültséget, és mitől lesz egy puzzle igazán ijesztő vagy unalmas.

Felmerül továbbá a különböző popkulturális párhuzamok – például a Dark Souls, a PT és a Dead Rising hatása –, illetve hogy a franchise mennyiben tud megújulni vagy visszatalálni a gyökereihez a remake-ek során. A beszélgetések és a narráció során a karakter próbál humorral oldani feszültséget, de a groteszk jelenetek tovább fokozzák a Silent Hill világának sajátos hangulatát.