A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 16 perc

Sidearms: Melyik otthoni port adja vissza legjobban az arcade élményt?

A videó az 1986-os Sidearms különféle klasszikus és ritkább otthoni portjait vizsgálja meg, technikai részletekre és élményszerű különbségekre fókuszálva.

Az emberiség sorsa forog kockán egy idegen invázió árnyékában, miközben két bátor karakter, Henry hadnagy és Sanders őrmester veszi fel a harcot a Bzon Birodalommal szemben óriási harci mecha robotok segítségével. A Hyperdine Sidearms, vagy röviden Sidearms, a Capcom 1986-os klasszikus oldalnézetes lövöldözős játéka, amely egyedi játékmeneti megoldásokkal gazdagítja a zsánert, például a különböző irányokba való támadás lehetőségével és a fegyverek közötti váltással.

A videó részletesen bemutatja a Sidearms különböző otthoni portjait, kitérve technikai különbségekre, például a ZX Spectrum, Commodore 64, Amstrad CPC, Amiga, Atari ST, TurboGrafx-16 és PC Engine CD (Sidearms Special) verziókra. Megismerhetjük, hogyan teljesítettek ezek a változatok a grafika, zene, játékmenet tempója és hűség szempontjából az eredeti arcade élményhez mérten.

Érdekes szempontokat vet fel a narrátor, mint például mennyire tudtak a különböző hardveres platformok egyes elemeket megvalósítani vagy újakat hozzáadni, hogyan változtak a boss harcok, pályák felépítése vagy a zenei aláfestés minősége. Külön figyelmet fordít a TurboGrafx-16 és PC Engine CD átiratok technikai fejlettségére és extráira, továbbá szó esik arról is, hogy az egyes portok kapcsán mely készítői döntések vezettek sikerhez vagy éppen csalódást okoztak a játékosok körében.