A Battle of the Ports sorozat aktuális részében a Side Pocket nevű biliárdszimulátor kerül fókuszba, amelyet eredetileg a Data East fejlesztett és adott ki 1986 júniusában, arcade játékként. A Pocket Game mód egy egyenes poolhoz hasonló játékmenetet mutat be, ahol szintek sorozatán kell túljutni, különféle pontszerzési lehetőségekkel és bónuszlehetőségekkel.
Külön érdekesség, hogy minden egyes portálás során – például NES/Famicom, Game Boy, Mega Drive, Super Famicom, Game Gear és WonderSwan – eltérő grafikai és játékbeli jellemzők jelennek meg. Az epizód hangsúlyozza, mennyire jelentős szerepe van a golyófizikának, illetve hogy ezekbe a portokba milyen mértékben sikerült ezt átültetni.
A videóban szó esik a különböző platformokra készített változatok hozzáadott, illetve elhagyott funkcióiról, például az egyjátékos módok eltéréséről, a különféle trükkös lövések lehetőségeiről, valamint a hangzásról és vizuális megoldásokról. Továbbá megismerkedhetünk azzal, hogyan járul hozzá a hardverfelépítés az élményhez, és milyen kompromisszumokat kellett kötni a fejlesztőknek egyes rendszereken.
Számos izgalmas kérdés merül fel: vajon melyik port lett a legsikeresebb technikailag és játszhatóság szempontjából? Hogyan befolyásolja a pontosságot a platformok közötti különbség? Mennyire sikerült megőrizni az eredeti élményt a különböző verziókban? Ezek mind olyan témák, amelyek mélyebben érintik a retrójátékok világát és a videojáték-történelem evolúcióját.










