Shuhei Yoshida, a PlayStation egykori vezetője betekintést enged a VR-játékok világába, amely szerinte nemcsak a jövő, hanem már a jelen része is. Technológiai fejlődések, mint a fejlettebb grafikák, nagyobb felbontás és szemkövetési funkciók, mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az élmény egyre inkább lebilincselő legyen.
Megvitatásra kerül, hogy a VR játékfejlesztés egyik legnagyobb kihívása az eltérő tapasztalati szinttel rendelkező játékosok kiszolgálása. Különösen fontos a könnyen megtanulható, mégis izgalmas mechanikák létrehozása, ami minden játékosnak szól, legyen akár veterán, akár újonc.
Az Endreams stúdió több mint egy évtizedes tapasztalattal hoz újdonságokat a VR-térbe, például azzal, hogy a ‘Reach’ játékukban új navigációs, mozgási és játékmeneti megoldásokat vonultatnak fel. A beszélgetés során szó esik arról is, mit jelent VR-ben igazi főhősnek lenni, illetve a fegyverhasználat (például az íj és nyíl) természetes és élvezetes érzéséről.
További érdekességként szóba kerül a VR sajátos képessége, hogy meglepő, szimulációban-szimulációs pillanatokat kínál, valamint az, hogyan lehet konzolon a VR-t egyszerűen használni, így a konzoljátékosok számára is újszerű élményt adni.