A Shimano végre teljesen vezeték nélküli váltórendszert mutat be, amelyet kifejezetten gravel kerékpárokra terveztek. A GRX Di2 Wireless rendszer fő újdonsága a hátsó váltó, amelybe már a teljes akkumulátor is beépült, megszüntetve az eddigi vázba szerelt belső akkumulátort.
Kemény tesztkörnyezetben, egy több mint 800 kilométeres spanyolországi bikepacking versenyen próbálják ki a rendszert, ahol kiemelt szerepet kap a megbízhatóság, a gyors váltás, illetve az, hogy mennyire bírja a hosszú futamot egyetlen töltéssel a rendszer.
Felmerül a kérdés: vajon a Shimano új, vezeték nélküli rendszere technológiai áttörés vagy inkább csak a minimumot hozza a konkurenciához, például a SRAM XPLR-hez képest? Részletesen végigveszik a kezelhetőséget, az ergonómiát, a váltómechanizmusokat, az akkumulátor élettartamát és a felmerülő kompromisszumokat is.
Kiderül, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak a Shimano megközelítésének, különösen, hogy továbbra is megmaradt néhány klasszikus technikai megoldás, mint például a hagyományos mech hanger, miközben a konkurens rendszerek már modernebb elveket alkalmaznak a gravel szegmensben.










