A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

SEO stratégia az új AI keresők korszakában

A keresési szokások megváltoztak: derítsd ki, hogyan mérheted és javíthatod márkád láthatóságát a Google mellett az AI-alapú keresésekben is.

Az online keresések világa gyorsan változik: már nem csak a klasszikus Google-kereső számít, hanem egyre több felhasználó választja az AI-alapú platformokat – például a ChatGPT-t vagy a Google AI módját –, ahol a weboldaladra látogatás nélkül kapják meg a válaszokat.

Felvetődik a kérdés, hogyan ellenőrizheted, hogy a márkád vagy tartalmad megjelenik-e ezekben az AI válaszokban, és vajon mennyi látogatót veszíthetsz el emiatt. Mely SEO eszközök igazán képesek valós adatokat mutatni arról, hogy az AI platformok milyen gyakran idézik oldaladat, vagy mely kulcsszavaknál szerepelnek inkább a versenytársak?

A videó bemutat egy olyan platformot, amellyel egyszerre követheted nyomon a klasszikus Google rangsorolását, illetve az AI felületeken való márkamegjelenést is. Kiemeli azokat a funkciókat, amelyekkel gyorsan feltérképezheted a versenytársak kulcsszavait és backlinkjeit, és ezek közül melyek a könnyen elhódítható kulcsszavak, valamint hogyan optimalizálhatsz egy-egy oldalt a jobb rangsorolásért.

Szó esik arról is, miként lehet megtalálni az úgynevezett promptokat – vagyis a konkrét kérdéseket –, amelyekre az AI válaszokban a márkád megjelenhet, illetve hogyan tudod mérni, hogy mennyire szerepel előkelő helyen a branded ezekben a modern keresési szituációkban.