Az új Segway Ninebot Max G3 érkezése nagy várakozással töltötte el az elektromos rollerek rajongóit. A Max sorozat korábbi két generációja már bizonyította a Segway szakértelmét a középkategóriás elektromos rollerek terén, és az ígéretes újítások mellett a G3 is figyelemre méltó örökséget örökölt.
Egy hónapnyi tesztüzem során a Max G3 jelentős fejlesztései azonnal szembetűnnek: hidraulikus első és hátsó felfüggesztés, nagyobb, 11 colos kerekek, 2 000 wattos csúcsteljesítmény és akár 45 km/h végsebesség helyezik a teljesítmény kategóriába ezt a modellt. Az utazási élményt olyan apró részletek is növelik, mint a kényelmesebb kormány, állítható felfüggesztés vagy a jól elhelyezett műszerfali kezelőszervek.
Felmerül viszont néhány kompromisszum is: az egyetlen választható gyorsulási beállítás, illetve a szűkre szabott erősebb „boost” mód kissé korlátozott szabadságot ad a felhasználónak. A hatótáv-kezelés is kérdéseket vet fel: a maximális sebességet a roller nem tudja végig tartani, ahogy merül az akkumulátor, a tempót egyre inkább korlátozza az elektronika. Ez a megoldás inkább mesterségesen hosszabbítja meg a hatótávot, mintsem valóban növeli azt.
Ugyan bemutatásra kerül egy opcionális extra akkumulátor is, amely jelentősen növeli a hatótávot, ez azonban jelentősen megemeli a teljes árat, ami a versenytársakhoz képest újbóli mérlegelést kíván. A kényelmi és technikai fejlesztések – például a beépített gyors töltés, navigációval ellátott kijelző, IPX6 vízállóság vagy az okos zár – mind azt mutatják, hogy a G3 a prémium élményt célozza meg anélkül, hogy elveszítené a hordozhatóságot.
Továbbra is izgalmas kérdés marad, hogy az új generáció mennyiben tud megfelelni az elvárásoknak, illetve hol húzódik meg az egész napos használhatóság és a kimagasló teljesítményre törekvés közti határ. Milyen kompromisszumokra érdemes felkészülni, és kinek ajánlható a Segway Max G3 a legerősebben?