A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Sci-fi és horror találkozása kelet-európai árnyak között a Kronos: The New Dawn világában

A sci-fi és a pszichológiai horror találkozik a kelet-európai valósággal a Kronos: The New Dawn hátborzongató univerzumában.

A Kronos: The New Dawn egyedi hangulatú túlélő-horror játék, amely a sci-fi és az igazi lélektani borzalmak ötvözésével kelt izgalmas légkört. A fejlesztők inspirációi között megjelenik a Dead Space és a Silent Hill 2 is, de egyedi módon keverednek benne kelet-európai elemek, például a szovjetkori lengyel lakások szürkesége és a valós Krakkó Nova Huta kerületének lehangoló brutalista építészete.

A történet középpontjában egy titokzatos, páncélozott utazó áll, akinek személyisége rejtélyesen zárt. A hangját csak torzítva halljuk egy teljesen átlátszatlan sisak mögül. Az ellenségek között groteszk lények, az úgynevezett ‘árvák’ tűnnek fel, akik minden egyes találkozáskor újszerű fenyegetést jelentenek. Az alkotók merészen vegyítik a klasszikus horror-játékok elemeit saját családtörténetekből és a kelet-európai hagyományokból vett motívumokkal.

A játékmenet során elmosódnak a külső és belső fenyegetések határai. Belső terek, elveszett emlékek, többértelmű pszichológiai teszthelyzetek, valamint fizikai kihívások keverednek. A világ lenyűgözően borongós, mégis ismerős érzést nyújt azok számára, akik közép- vagy kelet-európai gyökerekkel rendelkeznek. Felvetődnek olyan kérdések, mint például miként fonódik össze a kollektív történelem a személyes félelmekkel, és vajon milyen metaforikus értelmezéseket rejt egy totalitárius rendszerrel átszőtt világleírás?