A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 8 perc

Samus új pszichikus erejei és a Metroid Prime visszatérése

Samus ezúttal nemcsak ismert fegyvereire és ügyességére, hanem vadonatúj pszichikus képességeire is támaszkodik egy idegen bolygón, amely izgalmas, új kihívások elé állítja.

Az elmúlt közel két évtized után végre újra felcsillan a remény a Metroid Prime-rajongók számára, hiszen a Retro Studios elhozta a sorozat folytatását. A játék bemutató eseményén kipróbálható szakaszok azonnal magukkal ragadják az akció és a felfedezés élményével, ugyanakkor új korszakot is nyitnak, hiszen Samus egy eddig soha nem tapasztalt pszichikus képességcsomaggal bővül.

A történet egy idegen bolygón játszódik, ahol Samus elszakad a kommunikációtól és felszerelésének egy részétől. Egy különleges kristály révén azonban lehetőséget kap, hogy új módon lépjen kapcsolatba a környezettel, valamint régi ismerős funkciói továbbfejlesztett, telekinetikus változatait is felfedezheti. A Lour nép hite szerint Samus kiválasztottként került kapcsolatba ezzel a kristállyal, ami új narratív szálakat sző a történetbe.

A játékmenetben fontos szerepet kapnak az innovatív képességek, például a pszichikus sugár, a telekinetikus tárgymozgatás vagy a pszichikus vizor, amely lehetővé teszi az alaposabb környezetkutatást és interakciókat. Ráadásként az újdonságokat vegyíti a korábbi részekből megszokott erényekkel, többek között izgalmas felfedezéssel, rejtvényfejtéssel és intenzív harcokkal, egy különleges főellenfél, Carvex felbukkanásával.

Az alkotás külön érdekessége Miles McKenzie karaktere, aki humoros, kissé ügyetlen mérnökként hoz színt a cselekménybe, és kiemeli Samus higgadt, tapasztalt oldalát. A bemutatott helyszínek – főként egy sűrű dzsungel – vizuális világa sajátos módon ötvözi a Nintendo-féle művészi látásmódot a realisztikusabb megvalósítással, új kihívások elé állítva a fejlesztőket.

A prezentált rész alapján sok kérdés marad nyitva: hogyan alakul majd a felfedezhető világrészek összefonódása, milyen új képességek várnak még felfedezésre, illetve mennyire sikerül ötvözni a klasszikus Metroid-élményt az újdonságokkal?