Majdnem két évtizedes várakozás után végre megjelent a Metroid Prime 4: Beyond, amely merész újításokkal kísérletezik, miközben igyekszik megtartani a sorozat alapvető elemeit. Samus Aran, az ismert fejvadász egy különleges küldetés során titokzatos pszichikus képességekre tesz szert, miután egy elhagyatott civilizáció világára, a Vos bolygóra kerül. A játékban nemcsak az új képességek, hanem egy motorkerékpárral járható, nyíltabb világ is szerepet kapott, amely azonban vegyes fogadtatásban részesült.
Az atmoszféra és a látványvilág lenyűgöző, különösen az egyedi pályadizájn és az FPS-felfedezés révén, amelyek élményszerű bejárást tesznek lehetővé. Az új szereplők és régi ellenfelek, például Psylocks, tovább árnyalják a fő történetszálat, bár a karakterek közötti kapcsolatok a történet előrehaladtával néha felszínesek maradnak. Az igazi erősséget a környezetből kibontakozó történetek és a logikai kihívások jelentik.
Miközben a felfedezés és a visszatérő játékelemek kiválóan működnek, az újonnan bevezetett nyíltvilág-koncepció időnként túlságosan lassítja a haladást, és feleslegesnek tűnő töltőképernyők, illetve körülményes visszaútak nehezítik a játékos dolgát. Felmerül a kérdés: szükség volt-e valóban az „újításokra”, vagy a sorozat erősségei önmagukban is elégségesek lettek volna?
A történet kibontása főként környezeti elemekből és adatnaplókból történik, a párbeszédek és személyes konfliktusok helyett. Samus higgadt főhősként, legendás hírnevének megfelelően uralja a jeleneteket, miközben a játékos lépésről lépésre tárja fel Vos sötét titkait és saját képességeit.










