A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 25 perc

Sakktábla színkódolás Commodore 64-en: programozói kihívás röviden

Hogyan lehet a sakktábla egy mezőjének színét a legrövidebb BASIC programmal meghatározni? Robin egy klasszikus programozói kihívásban keresi a legrövidebb, de működő megközelítést.

Robin egy szokatlan programozási kihívásra invitálja a nézőket, amely a Codegolf közösségéből ered. A feladat lényege, hogy minél rövidebb forráskóddal kell meghatározni egy megadott sakktáblán szereplő mező színét, vagyis hogy az sötét-e vagy világos.

A program Commodore 64 BASIC-ben készül, kiemelve, hogyan lehet a bemeneti karaktereket egyszerűen dekódolni, majd bináris logikai műveletekkel eldönteni a mező színét. Bemutatásra kerül, hogy a klasszikus „even-odd” (páros-páratlan) tulajdonság miként használható ki egyszerűen ennek meghatározására.

Különböző optimalizálási trükköket tárgyalnak, például hogyan lehet egy többsoros programot egyetlen sorba tömöríteni, illetve milyen karaktermegtakarítási lehetőségek vannak a BASIC-ben. Felvetődik a kérdés, vajon lehetséges-e tovább rövidíteni a megoldást, miközben összevetik azt más programozási nyelvekkel elért hasonló rövidségű megoldásokkal.

A videó a programozói kreativitásról, a vintage számítógépek sajátosságairól és a körültekintő gondolkodásról szól; emellett inspirációként szolgálhat mindazok számára, akik szeretnek határaikat feszegetni a kódgolf világában.