A digitális audiorendszerek egyik kevéssé ismert, ám egyre fontosabb kiegészítője a master clock, amelynek szerepét és jelentőségét járja körül a videó az S.M.S.L G1 bemutatásán keresztül.
A bevezetés után, rövid unboxing keretében ismerkedünk a G1 kinézetével, kezelőszerveivel és csatlakozóival. A készülék szinte teljesen mentes bármilyen kapcsolótól vagy tekerőgombtól, így főként a rendszerbe illesztésre és a kábelezésre koncentrál a bemutató.
Egy hangrendszer felépítésével – melynek elemei között ott van a PL200T CD transport, a D200 DAC és egyéb komponensek – illusztrálja, hogyan integrálható a master clock egy már meglévő rendszerbe. A kábelmenedzsment jelentőségéről is szó esik, különös tekintettel a BNC csatlakozókra és a rendszer összehangolására.
Az S.M.S.L G1 műszaki paraméterein keresztül felvetődik, hogy ténylegesen mekkora különbséget hallhatunk, ha egy külső, nagy pontosságú órajellel működtetjük digitális eszközeinket. Külön érdekességként szerepel, hogy magának a pontos órajelnek a szerepe sokszor alul van becsülve, ugyanakkor a teszt ismerteti, mire érdemes figyelni a specifikációk böngészésekor.
A videó végén bemutatták a D200 DAC-ot is, amelynek egyik legfőbb érdekessége, hogy külön fejhallgató-erősítőt igényel, így a rendszer további testreszabására nyílik lehetőség. Megjelenik a klasszikus audiofil kérdés: vajon valóban meghallható-e bármilyen különbség, vagy csak technikai adatokkal bővül a rendszer?
Az bemutató hangsúlyt kapnak olyan kérdések, mint: Szükséges-e a master clock a hétköznapi hallgatóknak, vagy ez inkább az igazi audiofilek játéka? Vajon a digitális zene háttere „sötétebb” és tisztább lesz-e, és mennyire mérhető vagy szubjektív ez az élmény?










