Ebben az összehasonlító tesztben két nagy teljesítményű AMD processzort, a Ryzen 7 5800X3D-t és a Ryzen 9 9800X3D-t vizsgálják a Battlefield 6 nyílt bétaverziójában. A készítő részletesen beszámol arról, hogyan igyekszik a lehető legpontosabb mérési eredményeket elérni, különösen a multiplayer játékban előforduló nagy variancia miatt.
Érdekes kérdéseket vet fel a tesztelés módszertana: például hogy mennyire befolyásolják az eredményeket az eltérő pályák és a különböző körülmények, valamint az is, hogy a játékos melyik csapatban játszik. Külön említést kapnak azok a kommentelők és szakértők, akik a Redditen vitatták az előző videóban alkalmazott mérési eljárásokat, valamint szóba kerül az is, hogy milyen korlátokat jelent az, hogy a bétában nem lehet konkrét pályát kiválasztani.
A mérés során mindkét rendszer azonos GPU-val (RTX 5090) és eltérő memóriakonfigurációval fut, hogy minimalizálják a hardveres különbségek hatását, és tényleg csak a CPU-kat hasonlítsák össze. Megvizsgálják, mit jelent, ha CPU- vagy GPU-limitáció lép fel, hogyan változnak a különbségek 1080p, 1440p és 4K felbontások mellett, és mire érdemes odafigyelni a valós idejű benchmark során a változékony multiplayer környezetben.
Szóba kerül néhány gyakorlati példa is, például hogy mennyire nehéz pontosan ugyanazt a pályaszakaszt reprodukálni, illetve mit eredményez, ha két gép egyszerre, együtt haladva futtatja a méréseket – ezzel megpróbálva kiküszöbölni a mérési hibák egy jelentős részét. Összességében a videó betekintést enged a játékos hardvertesztelés kulisszatitkaiba, felvetve azt a kérdést: létezik-e tökéletes metodika a multiplayer játékok benchmarkolására?