Ryan Smith, a Forbes 30 under 30-as vállalkozó mesél karrierje fordulópontjairól és új üzleti vállalkozásairól. Kezdetben a LeafLink nevű cégével újította meg az amerikai kannabisz nagykereskedelmi piacot, amely ma már 80%-os piaci részesedéssel bír és több százmillió dolláros befektetéssel büszkélkedhet.
A beszélgetés során feltárul, hogy a LeafLink megalapítása után Smith a technológia és az automatizáció irányába fordult, és most a Mura nevű startupjával a blue-collar, azaz kétkezi iparágak digitalizációját célozza meg mesterséges intelligencia segítségével. A piac érettsége, a változó tulajdonosi generáció és a magántőke növekvő szerepe miatti kihívásokat is boncolgatják.
Szó esik arról, hogyan lehet AI-t integrálni hagyományosan működő cégek back office folyamataiba, és miként lehet legyőzni a technológiai elfogadás akadályait, különösen olyan vállalatok esetében, ahol a régi rendszerek masszívan jelen vannak. A beszélgetés egyik központi kérdése, hogy milyen módon mérhető és kommunikálható az új technológiák, különösen az automatizáció és az AI által megteremtett üzleti érték.
Továbbá górcső alá kerül a magántőke növekvő szerepe a blue-collar iparágakban, és kiderül, milyen befektetői kapcsolatok, személyes tanulságok és vezetői filozófiák formálják Smith új vállalkozását. A vállalatépítés és csapatbővítés dilemmái mellett Smith hangsúlyozza, hogy miért érdemes önálló márkát építeni, és hogyan lehet elkerülni az árazási hibákat már a korai szakaszban.