Az összehasonlítás középpontjában két népszerű középkategóriás videokártya, az Nvidia GeForce RTX 5060 Ti 16 GB és az AMD Radeon RX 960 XT 16 GB áll. Ezeknek a teljesítményét különböző felbontásokon és modern felskálázási módokkal, a DLSS 4 és az FSR 4 segítségével tesztelték.
Különböző játékok, többek között a Spider-Man 2, az Assassin’s Creed Shadows és a Star Wars Outlaws példáján keresztül elemzik, hogy a DLSS 4 vagy az FSR 4 nyújt-e nagyobb teljesítménynövekedést, illetve hogy a minőségi, kiegyensúlyozott és teljesítmény módok milyen hatást gyakorolnak az FPS-re és a játszhatóságra.
Felvetődik a kérdés, hogy a felskálázás módosítja-e a két kártya közötti teljesítménykülönbséget, illetve hogyan befolyásolja a különféle címek kompatibilitása az összképet. Megvizsgálják azt is, hogy mennyire számítanak egyes grafikus funkciók, például a ray tracing, illetve a VRAM mennyisége a játékélmény szempontjából.
A teszt kitér olyan gyakorlati kérdésekre is, mint az aktuális kártyaárak a piacon, és hogy ár-érték arányban melyik modell kínál többet, illetve hogyan teljesítenek ezek a kártyák upscaling mellett vagy anélkül, különös tekintettel a játékosok által elvárt 60 fps-es szintre.