Az elmúlt hetek órapiaci hírei között a legnagyobb szenzációt az jelentette, hogy a Rolex nemcsak a szokásosnál korábban mutatta be új modelljeit, de szinte elárasztotta velük a piacot. Ezek a meglepő fejlemények számos kérdést vetnek fel az időzítésről, az értékről és a vásárlási stratégiákról mind a kereskedők, mind a gyűjtők számára.
Genfben, a Watches and Wonders rendezvényen lehetőség nyílt személyesen is megtekinteni az új modelleket, amelyeket számos spekuláció előzött meg a piacra dobásuk előtt. Néhány különösen keresett modell, például a sárga arany Oyster Flex türkiz számlappal vagy a Tiffany számlapos verzió, a vártnál jóval hamarabb jelent meg a szürke piacon, ami kérdéseket vet fel az értéktartás és az árképzés kapcsán.
Az OP (Oyster Perpetual) széria új színei, mint a pisztácia, levendula és bézs, ugyancsak gyorsan és nagy mennyiségben jelentek meg a piacon, áruk pedig kétszerese, sőt esetenként háromszorosa is lehet a hivatalos bolti árnak. Milyen hatással van ez a túl korai vagy tömeges piacra dobás az exkluzivitásra, és vajon érdemes-e most azonnal vásárolni, vagy inkább kivárni?
Külön kategóriát képviselnek a rendkívül ritka és keresett modellek, mint a titán Yacht-Master vagy a Meteorite Daytona. Szó esik arról is, hogyan változott a kereslet a GMT, Submariner és Daytona szériákban. Kiemelten fontos kérdés, hogy mikor érdemes belépni a piacra, és milyen tényezők segítik a jó döntést hosszú távon.