A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

Rohan Oza és a Poppy üdítőmárka sikersztorija az amerikai piacon

Rohan Oza útjának és a Poppy üdítőmárka felemelkedésének története, amelyben szó esik nagy üzletekről, hírességekről és a kitartás erejéről.

Rohan Oza egy művészien berendezett manhattani irodájából mesél a Poppy nevű szénsavas üdítőmárkához vezető útjáról, amelynek a közelmúltban rekordösszegű, 1,9 milliárd dolláros felvásárlása történt meg. A háttérben üdítőitalos dobozai szinte galériaként díszítik a falat, miközben Oza a siker titkáról és az amerikai fogyasztói piac páratlan dinamizmusáról beszél.

A bemutatott történet több nagynevű márka és hatalmas üzleti siker útját is felvillantja: Oza közreműködött a Vitamin Water, Smartwater és Bai márkák óriási értékesítéseiben, miközben hidat képezett a sztárok és az italgyártók között. Az ilyen, hírességekkel való együttműködések – mint 50 Cent vagy Jennifer Aniston közreműködése – merőben új módszert teremtettek a márkák növekedésének elősegítésére.

Egy rövid visszatekintés során Oza korai kudarcairól és kitartásáról is szó esik: hogyan kezelték le a marketinges tudását, milyen tanulságokat vont le pályafutása kezdetén, és miként vezetett az útja Zambiából Amerikába, majd a nagy horderejű üzleti sikerekig. A beszélgetés során felmerül az is, hogy az Egyesült Államok fogyasztói kultúrája miért kínál egyedülálló lehetőségeket az új márkák számára.

Érdekes kérdéseket is boncolgat a tartalom: hogyan lesz egy apró ötletből országosan ismert márka, miként válik egy átlagosnak induló termék a következő generáció kedvenc italává, és milyen szerepet játszik ebben a vezetés, a branding, valamint a stratégiai partnerségek kialakítása.