A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

Roger nyúl a pácban Commodore 64-es játék: Úttörő animáció, humor és kihívások egy klasszikus filmadaptációban

A 'Roger nyúl a pácban' Commodore 64-es játékváltozata kulisszatitkokat, úttörő animációs megoldásokat, valamint a klasszikus film szellemének újraalkotásának kihívásait tárja fel.

Ez az anyag egy újabb klasszikus filmes játékadaptációt vesz górcső alá, méghozzá a ‘Roger nyúl a pácban’ 1988-as Commodore 64-es verzióját. A szerző felidézi a játék történelmi hátterét, és kiemeli, hogy ez volt az első videojáték, amelyet a Disney közvetlenül publikált, jelentős mérföldkőként a vállalat játékipari jelenlétében.

Külön érdekes részletekre derül fény a fejlesztés kulisszái mögül: a Silent Software csapata egy úttörő animációs technikát – az onion skin technológiát – dolgozott ki, amely segítette az animációs képkockák egymásra helyezését, közelebb hozva ezzel a klasszikus rajzfilmes hangulatot.

A beszámolóban szó esik a mozifilm legendás világáról és a karakterekről, továbbá arról, hogy a cselekmény 1947-es Hollywoodjában játszódik. Az adaptáció során a fejlesztők igyekeztek visszaadni a film slapstick humorát, noiros atmoszféráját és káoszát, mindezt három különböző játékmenet-stílussal ötvözve, amelyek közvetlenül a film ikonikus jeleneteire épülnek.

A játékélményről egyaránt hallhatók pozitívumok, például a látványos pályák és a vicces extra felszerelések, ugyanakkor a nehézségi szinttel és a hanghatásokkal kapcsolatban is felmerülnek kifogások. A kommentár kiemeli, hogy milyen nehézségek elé állította a fejlesztőket a 8-bites hardveres környezet, és érinti a jogdíjak miatti névjátékot az Acme márkanév helyett „gag factory” kifejezéssel.

Végül a kritikus fogadtatásról esik szó, valamint arról, mennyire sikerült átültetni a film élményét 8-bites játék formájában. További érdekességként betekintést kapunk a játékkal kapcsolatos nosztalgikus emlékekbe és a korabeli videojáték-kultúrába.