Képzeljünk el egy régi, 8 bites világot, ahol a Sherwood-i erdők buja zöldjében egy legendás hős bolyong titkos ösvényeken és baljós veszélyek között. A játékban Robin karakterét irányítjuk, aki a normann őrök figyelő szemei elől bujkál, varázsló boszorkányokkal alkudozik, és rejtélyes, fás szellemekkel cserél aranyat fegyverekért.
A dzsungelszerű erdő tele van barátságtalan teremtményekkel, amelyek elkerüléséhez nem csupán gyors reflexek, hanem egy adag ravaszság is szükséges ahhoz, hogy elkerüljük a hirtelen halált. Az ismerős mesevilágba fantasy elemek keverednek: antik, Tolkien-szerű fák, titokzatos remeték és természetfeletti gyógyítók keresztezik utunkat.
A játék mechanikája nemcsak az ügyességen, hanem a felfedezésen és a folyamatos térképkészítésen is alapul. A küldetésünk során minden találkozás új lehetőségeket vagy veszélyeket jelent: a remetétől gyógyulást nyerhetünk, ha elég türelmesek vagyunk, a boszorkányok pedig döntéseink és készleteink függvényében vagy segítenek, vagy rögtön a börtönbe zárnak bennünket.
A hangulatot különösen a korszakhoz képest részletes grafika és a fülbemászó, nosztalgikus zene emeli. A hatalmas játékterület állandó újratervezést kíván, hiszen minden játékalkalommal más-más helyen bukkanhatunk rá a kritikus szereplőkre és eseményekre.
A kérdések, amelyek végigkísérik a történetet: Miként találjuk meg az optimális útvonalat az erdő labirintusában? Mire lesz elég az összegyűjtött aranyunk? Hogyan oszthatjuk be legjobban a készleteinket a túlélés érdekében? Minden döntésünkön múlhat, hogy Robin sorsa igazság vagy újabb csapda lesz-e.