Ez az interjú Robert Leylandot mutatja be, aki több jelentős Atari 8-bites program, grafikai alkalmazás és játék fejlesztésében vett részt. Szóba kerülnek a korai karriergyökerei Új-Zélandon, az ottani számítástechnikai oktatás, valamint a saját kezűleg összerakott számítógépek világa.
A beszélgetés kitér Leyland első programozási élményeire, majd az amerikai tapasztalatokra, amelyek során megismerte a nagy szoftver- és hardvercégek belső működését, például az Atarit, az Apple-t és az Automated Simulations (később Epyx) céget. Az interjú fókuszában szerepelnek a fejlesztett játékok, mint a Dragon’s Eye és a Murder on the Zinderneuf, valamint a kreatív együttműködések neves szakemberekkel, például John Freeman és Anne Westfall.
Külön érdekességeket fedezhetünk fel a grafikus szoftverek, például a KoalaPainter, Micro Illustrator és AtariArtist születéséről, illetve ezek kapcsolódásáról a legkorábbi grafikus tabletekhez (Koala Pad, Atari Touch Tablet, Chalkboard Power Pad). Az interjú hátterében ott húzódik a szoftveripar korabeli változása, a kis csoportos fejlesztéstől a csapatalapú munkamódszerekig, illetve a céges irányváltások és a piac technológiai átalakulása.
További témák között szó esik a különféle platformokra való portolás kihívásairól, a fejlesztői eszköztárról, a szoftveripari szerződések kérdéseiről, valamint a szoftverek jogi hátteréről. Emellett Leyland személyes történetein, például a játékfejlesztés és a magánélet összefonódásain keresztül betekintést kapunk a szilícium-völgyi kreatív közösségek világába is.
Mindezek mellett érdekes kérdéseket vet fel a korszak technikai dokumentációinak szerepe, a klasszikus gépek túlélése a modern korban, valamint a korai videojáték-ipar próbálkozásai az újszerű, néha szélsőséges játékkoncepciókkal.