Palo Altóban, a Rivian első Autonómia és Mesterséges Intelligencia Napján betekintést nyerünk a vállalat legújabb, házon belül fejlesztett önvezetési platformjába és az új R2 modell legfontosabb bejelentéseibe.
Egy kiemelkedő újdonság a saját fejlesztésű, 5 nm-es, TSMC-alapú processzor, amely az önvezető funkciókat szolgálja. Ezzel a Rivian hardveresen és szoftveresen is testreszabott megoldásokat kínál járműveiben. A bemutatott szenzorrendszer – kamerák, radarok és egy integrált LiDAR – jelentős előrelépést jelent a valós idejű mélységérzékelés területén, különösen rossz fényviszonyok mellett.
A videó külön kitér az autonóm vezetést támogató térképezett utak drasztikus bővítésére és a közelgő teljesen „point-to-point” irányításokat lehetővé tevő funkciókra. Felvetődik a kérdés: mennyire közel van a valódi, vezető nélküli közlekedés megvalósulása?
Kiemelt szerepet kap a Rivian Assistant, egy autóba épített mesterséges intelligencia, amely összetett feladatokat is kezel – kapcsolódva például a Google naptárhoz és térképekhez. Arról is szó esik, hogy az in-house fejlesztés gyorsabb innovációhoz és hatékonyabb frissítésekhez vezet a járműveken belül.
A beszélgetések során többek között James Filman, a Rivian autonómia és AI részlegének alelnöke is megszólal, átfogóan ismertetve a multimodális szenzoros megközelítés lényegét és a folyamatos tanulásban rejlő fejlődési lehetőségeket. Számos érdekes technológiai, felhasználói és versenypiaci kérdés merül fel, amelyek meghatározzák az autóipar jövőjét.









