Az elmúlt években az elektromos autókat gyártó Rivian cégnél drámai változások történtek: a vállalat értéke 2021-ben az egekbe szökött, megelőzve olyan óriásokat, mint a Volkswagen, majd ugyanolyan gyorsan zuhant vissza.
Robert Joseph Scaringe, a Rivian alapítója, nem átlagos startup-vezér: műszaki hátterének és víziójának köszönhetően a vállalat hamar rátalált a saját útjára, első sportautó-prototípusukat azonban elvetették.
Később a cég az „adventure vehicle” irányba fordult, és megalkotta az R1T és R1S modelleket, melyek valóban kalandos célokat szolgálnak, számos egyedi és praktikus funkcióval.
A befektetői bizalommal párhuzamosan komoly anyagi kihívások jelentkeztek, ráadásul egy váratlan áremelési hullám is komoly felháborodást okozott a vásárlók körében.
Mindezt tetézte az elektromos autók iránti kereslet lassulása, a támogatások visszavonása, valamint a rivális gyártók — köztük a Ford és a Volkswagen — visszalépései, leépítései.
Ennek ellenére a Rivian hűséges vásárlói bázist épített ki, a márka megbízhatóságban, komfortban és alacsony fenntartási költségben is kiemelkedett a mezőnyből.
Az utóbbi időszakban a termelési költségek csökkentése és új, kedvezőbb árú modellek bevezetése jelezte a cég folyamatos fejlődését. Külön érdekes kérdés, hogyan tud egy ilyen fiatal EV-gyártó talpon maradni a klasszikus riválisok mellett, és mit jelenthet számára egy új stratégiai partnerség, például a Volkswagennel kötött szoftverfejlesztési együttműködés.