Rivian vezérigazgatója, RJ Scaringe, újabb merész lépésre szánja el magát, amikor az R2 nevű, kompakt elektromos SUV piacra dobására készül. A 45 000 dolláros induló árával az R2 célja, hogy meghódítson egy már most is piaci vezető kategóriát, szembeszállva a Tesla Model Y-jal, amely jelenleg a világ legkelendőbb elektromos autója.
Az elmúlt évek során Rivian számos kihívással küzdött: elmaradt értékesítési célok, alkatrészhiányok és gazdasági tényezők lassították a növekedést. Ráadásul a szövetségi támogatások megszűnésével jelentős változások várhatók az amerikai elektromos járművek piacán, ami még izgalmasabbá teszi az R2 szerepét.
Elemzők úgy látják, hogy a cég jövője nagyban múlhat ezen a modellen, hiszen az R2-t volumen-növelő, tömegeknek szánt terméknek tekintik – ellentétben a korábbi nagy méretű és drága modellekkel. Az R2 fejlett beltéri technológiáival, frissíthető szoftverével és off-road képességeivel igyekszik kitűnni a tömegből, miközben a Rivian és a Volkswagen között frissen kötött fejlesztési együttműködés is új irányokat nyithat a márka számára.
Sokan kíváncsiak, vajon képes-e Rivian a mostani kockázatos piaci környezetben felfuttatni az R2-t, és ezáltal bebiztosítani helyét az elektromobilitás élvonalában. A videó azt boncolgatja, hogy az R2 révén mennyiben tudja Rivian megváltoztatni az elektromos autók piacát, és hogyan reagálnak a nagyobb márkák, mint a Tesla, GM vagy Ford az új kihívásokra.