Ez a videó egy izgalmas merítést ad kilenc olyan, szűkebb körben ismert Souls-like videojátékról, amelyeket a legtöbben még sosem láttak vagy próbáltak. A szerző részletesen bemutatja az egyes indie fejlesztésű vagy kevésbé ismert alkotások mechanikáit, mechanikai ötleteit és azt, hogy miben próbálnak eltérni a műfaj nagyágyúitól, mint például a Dark Souls.
Többek között felmerül, hogyan dolgoznak fel filmeket játék formájában – például egy Home Alone (Reszkessetek, betörők!)-alapú Souls-like különleges harcrendszerrel, vagy hogy miként lehet egy egyedül fejlesztett játékban visszaadni a GameCube és PS2 korszakának hangulatát új harci és RPG elemekkel. A videó során szóba kerülnek MMO-jellegű újítások, egyedi spirituális vagy mágikus rendszerrel kísérletező indie címek, és olyanok is, amelyek a klasszikus platformerek vagy metroidvaniák világából merítenek.
Foglalkozik azzal, miként különbözik egyes boss fightok súlya és kidolgozottsága, hogyan alakítják a játékélményt a kombinálható képességek, a harci gyorsaság vagy a véletlenszerű pályatervezés. Emellett láthatjuk, hogy a családbarát, gyerekeknek is ajánlott Souls-like-októl egészen a vérbeli, nagy kihívást jelentő, akár egyetlen találattól végződő, összetett boss rush-okra épülő játékokig milyen széles az új indie kínálat. Ezekben nemcsak a harc öröme és kreativitása, hanem a közös kooperatív játék is kiemelt szerepet kap.
A videó bemutatja különböző kultúrák és országok saját játékfejlesztői világát, az olasz folklórt feldolgozó Souls-like-tól kezdve, a tajvani stúdió metroidvaniáján át, egészen a klasszikus pinballgolyós dungeon-crawl-ig. Végig azt vizsgálja, hogyan tud ma egy egyedi indie játék életképes alternatívát nyújtani a nagyobb produkciókkal szemben, miben újít, és milyen problémákkal szembesül a piacon.