Ismeretlen és elfeledett számítógépes játékokkal ismerkedhetünk ebben az összeállításban, amely során a szerző nosztalgikus utazásra viszi a nézőt a 80-as és 90-es évek különleges címei között.
Olyan érdekes témák kerülnek elő, mint például az Aliens Commodore 64-es verziójának sajátosságai vagy Narnia világa, ahol a digitális játékot társasjáték-elemekkel ötvözték. Felmerül a kérdés: mennyire tudott érvényesülni az újszerűség ezekben a játékokban, és mit jelentett akkoriban a hibrid játékélmény?
Külön kiemelést kapnak a konverziók: a Super Contra DOS-os változata, amely lényegesen különbözik az ismert NES-kiadástól, vagy az Elm utcai rémálom, amelynek PC-s és C64-es inkarnációja teljesen eltér a Nintendo változattól. Felmerül, hogy mennyire sikerült ezeket az élményeket átültetni korlátozottabb hardverre.
Feltűnnek filmsztárok, zenekarok és irodalmi klasszikusok inspirálta játékok: London utcáin Paul McCartney bőrébe bújva lehet nyomozni, vagy a Fahrenheit 451 sötét disztópiájában kell szembenézni a cenzúrával. A kalandjátékok mellett szó esik a Jetson család futurisztikus világáról is; a kérdés az, vajon hogyan sikerült átültetni a rajzfilmsorozat egyedi hangulatát a számítógépes kalandba?
A bemutatott címek kapcsán elgondolkodtató, mennyi rejtett gyöngyszem vagy éppen furcsa zsákutca rejlik a videojátékok történetében, amelyek év(tized)ek múltán is tudnak újat mutatni a gyűjtőknek és kíváncsi játékosoknak.