Mi történne, ha csak egyetlen biciklit választhatnál, amely gyors aszfalton, de jól teljesít murván is, és mindenhol megbízható a váltórendszere? Az írás ennek a kompromisszumos biciklinek a kérdését járja körül egy konkrét modell, a Ridley Griffin RS példáján keresztül.
Kiemelt téma a Classified Power Shift agyváltó új generációjának bemutatkozása a Shimano Di2 integrációval. Ez a váltó – amelyhez eddig külön, nehézkesen kezelhető váltókar kellett – mostantól szinte észrevétlenül és ergonómiailag kellemesen működtethető, virtuális első váltásokat kínálva akár terhelés alatt vagy pedálozás nélkül is.
A teszt során szó esik a gravel és aszfalt utak közötti kompromisszumokról, a váltórendszer előnyeiről, mint a sebességtartomány vagy a lánckezelés, de felmerül az is, mennyire könnyű vagy nehéz a kerekek és gumik cseréje ebben a rendszerben. Emellett érdekes felvetések hangzanak el a hajtásrendszer hatékonyságáról, különösen meredek mászásokon, és arról, valóban kivált-e minden más biciklit egy ilyen „mindentudó” kerékpár.
További fontos kérdés, hogy a jelenlegi megoldás mennyire közelít a jövő teljesen integrált, látható váltó nélküli hajtásrendszereihez, illetve mik az előnyei, hátrányai a hagyományos 1x és 2x rendszerekhez képest.