A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 9 perc

Ridley Griffin RS: Az univerzális bicikli és a Classified Power Shift bemutatója

Kipróbálták, mennyire lehet egy modern, gravel és aszfalt között egyensúlyozó kerékpár valóban univerzális egy új generációs agyváltóval és Di2 integrációval.

Mi történne, ha csak egyetlen biciklit választhatnál, amely gyors aszfalton, de jól teljesít murván is, és mindenhol megbízható a váltórendszere? Az írás ennek a kompromisszumos biciklinek a kérdését járja körül egy konkrét modell, a Ridley Griffin RS példáján keresztül.

Kiemelt téma a Classified Power Shift agyváltó új generációjának bemutatkozása a Shimano Di2 integrációval. Ez a váltó – amelyhez eddig külön, nehézkesen kezelhető váltókar kellett – mostantól szinte észrevétlenül és ergonómiailag kellemesen működtethető, virtuális első váltásokat kínálva akár terhelés alatt vagy pedálozás nélkül is.

A teszt során szó esik a gravel és aszfalt utak közötti kompromisszumokról, a váltórendszer előnyeiről, mint a sebességtartomány vagy a lánckezelés, de felmerül az is, mennyire könnyű vagy nehéz a kerekek és gumik cseréje ebben a rendszerben. Emellett érdekes felvetések hangzanak el a hajtásrendszer hatékonyságáról, különösen meredek mászásokon, és arról, valóban kivált-e minden más biciklit egy ilyen „mindentudó” kerékpár.

További fontos kérdés, hogy a jelenlegi megoldás mennyire közelít a jövő teljesen integrált, látható váltó nélküli hajtásrendszereihez, illetve mik az előnyei, hátrányai a hagyományos 1x és 2x rendszerekhez képest.