A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 47 perc

Richard Jacques meséi a Sega-klasszikusoktól a popkultúráig

Richard Jacques mesél karrierje kezdetéről, a Sega-klasszikusok zenei világáról, és arról, hogyan születnek generációkat meghatározó videojátékzenék.

Richard Jacques, a videojátékzene elismert zeneszerzője meséli el pályafutásának főbb állomásait – hogyan indult saját számítógépével már gyerekkorában, hogyan hatottak rá a Spectrum és az Atari ST, valamint jól ismert játékzenei és klasszikus zeneszerzők. A beszélgetés során számos legendás Sega-játék kulisszatitkaiba enged bepillantást: megosztja, miként készült a Sonic R ikonikus, később önálló életre kelt zenéje, vagy hogyan próbált a korabeli technikai korlátok között is egyedi, emlékezetes hangzásvilágot teremteni a konzolgenerációk váltásaihoz igazodva.

Különösen érdekes, hogyan kapcsolódott össze a játékzenei kultúra különböző városok, korszakok és műfajok stíluselemeivel, és milyen stúdiótechnológiákkal és zenekarokkal dolgozott – például az Abbey Road Studiosban. Felvetődik a kérdés, mitől válik egy videojátékzene generációs élménnyé, sőt, miként válik néha ismertebbé, mint maga a játék.

A beszélgetés kitér egyes franchise-okra is: a Jet Set Radio vagy a Metropolis Street Racer hangzásvilágára, illetve arra, milyen kihívások és örömök érték Jacques-t, amikor átlépett a Sega klasszikus címeiből olyan nyugatibb franchise-ok világába, mint a James Bond, Mass Effect vagy Guardians of the Galaxy. Részletesen elemzi, hogyan lett egyre fontosabb a zenészek és zenekarok bevonása, az interaktív, adaptív zenei rendszerek kialakítása, de szóba kerül a kollaboráció más zeneszerzőkkel és a technológiai fejlődés hatása is a munkamódszerekre.

Érdekfeszítő kérdéseket vet fel az interjú: Mitől válik valóban felejthetetlenné egy játékzene? Milyen módon tud alkalmazkodni egy zeneszerző egy-egy új hardverhez vagy műfajhoz? Hogyan születnek a popkultúrát is befolyásoló ikonikus dallamok, és milyen élmény néhányukat élő zenekarral előadni?