Richard Hammond egy kihívással áll elő: versenyre hívja a szerzőt, aki az álomautójának számító MG ZR160-at készíti fel a megmérettetésre. Motor-, futómű- és fékfejlesztések történnek annak érdekében, hogy az autó versenyképes legyen Hammond tapasztalt versenygépével szemben.
A tuninghoz az MG Rover közösség egyik legismertebb szakértője, Mark Stacy ad technikai tanácsokat. Kiderül, hogy az autó 160 lóerős motorja (K-Series VVC) gyárilag is visszafogott teljesítményt kínál, és hogy milyen módszerekkel lehetne kihozni belőle a rejtett tartalékokat. Az is szóba kerül, milyen kompromisszumokat alkalmaztak az eredeti motortuningnál, illetve milyen korlátai vannak ennek a hajtásláncnak.
Tartalmas beszélgetés zajlik a régi autók állapotáról, tuning lehetőségeiről és a motorfékpadon feltárt rejtélyes teljesítményveszteségről. A részletes diagnosztika során szó esik a szoftveres hangolás, valamint a mechanikus hibák felderítésének folyamatáról.
A felkészülés során szóba kerülnek a megfelelő gumiabroncsok (mint a Bridgestone Potenza Sport) kiválasztása, illetve a fékrendszer fejlesztése is, melyhez a legendás MG ZR-versenyző, Paul Luty ad tanácsokat Skóciában. Megtudhatjuk, mire koncentrálnak a versenypályán, és milyen az ideális fékbeállítás egy ilyen autóhoz.
További érdekes kérdések merülnek fel: mennyire lehet javítani egy 20 éves autó teljesítményén, hol vannak a mechanikus és elektronikus tuning határai, illetve miként lehet feltárni a rejtett hibákat? A szereplők sokéves tapasztalata és az autó iránti rajongásuk áthatja a felkészülés minden lépését.